Susanne och oföretagsamheten

Jag har hur mycket som helst att göra. Har flera hundra sidor att läsa till fredagens litteraturseminarium och tidspressen blir allt större ju mer jag skjuter på det. Borde också börja röja i min garderob och försöka hitta källan till min pälsängerfarm. Dessa ängrar, ej att förväxla med det snarlika ordet ´änglar ´ gör hål i mina kläder och blotta vetskapen av deras närvaro får det att klia över hela kroppen. Vill att Anticimex ska komma NU och ta bort dem. I min förra lägenhet hade jag problem med silverfiskar istället. De blev så enormt många efter ett tag att jag till och med hittade en i min säng och eftersom jag är så otroligt (närmast sjukligt) rädd för småkryp av alla dess slag var denna händelse nästan något av det värsta jag varit med om. Nej, nu överdriver jag en smula men ändå, summan av kardemumman är att det är ÄCKLIGT. Så. Nog sagt om det.

Borde borde borde verkligen bläddra fram till sidan 97 i min kursbok "I en klass för sig" av Fanny Ambjörnsson som ju faktiskt är riktigt intressant och bara fortsätta läsa nångång men jag gör allt annat jag kan tänkas komma på istället. Kollar mina mail med jämna mellanrum bara för att få det bekräftat att inkorgen är ungefär lika tom som sist jag kollade. Med undantag för ytterligare nån spam då. Gör test på spanska hemsidor av typen "Är du en volontärare?" och som alltid när jag gör test (gör inte alla det?) försöker jag lista ut vad man BORDE svara för att få det "bästa" resultatet och svarar inte i enhetlighet med vad jag själv egentligen tycker. Så skulle jag då passa som volontärarbetare? Självklart!
Och nu ringde syster och vi bestämde rask promenad i Ruddalen. Läsa får jag helt enkelt göra i natt ihop med några koppar svart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0