Pudersnö och spårvagnar


Lång dag men ovanligt bra. Det är som balsam för själen att vara driftig nångång då och då. Eller att över huvud taget styra upp saker, vad som helst. Väckarklockan ringde vid en okristlig tid i morse och jag ska inte säga att det var ball att kliva ur min varma säng (och varm är den för jag sover för tillfället med två täcken, varav ett av dun samt en filt OCH som grädde på moset är elementen påslagna till max, typ, det ni) men det kändes ändå nyttigt och sunt på nåt sätt. Resan in mot staden var dock inte lika förnöjsam eftersom vårt kära Västtrafik för andra gången den här veckan valde att bara sätta in en vagn, istället för två. Det blir ju kaos, hur svårt kan det vara att förutse det? Tusen trötta och redan irriterade stackars individer ska tränga sig in i en redan överbefolkad spårvagn och sedan behöva utstå sina medresenärers äckliga kaffeandedräkter och gnissliga gnäll om tröttheten och mörkret och långa arbetsdagar och et cetera et cetera. Är man inte låg innan man kliver på vagnen är man det utan tvekan när man stiger av. Nä, skämt åsido. SÅ hemskt är det ändå inte. Men hur som var det i alla fall kul i skolan när jag väl kom dit. Även om jag fick lite pluggpanik och insåg att våren kommer bli busy busy. Antalet obligatoriska föreläsningar och kursböcker som ska plöjas känns för närvarande lite i värsta laget.

Efter skolan for jag in mot nordstan för att handla födelsedagspresenter till syster och systers sambo och just som jag går in i Femman-huset möts jag av två välbekanta ansikten. Det är Johanna och Sindi som kommer gåendes, med varsin glass i handen. Tror de är rätt ensamma om att käka glass mitt i snövirvlet faktiskt. However. Vi tog en snabb fika innan jag fixade det jag var där för att fixa och sen åkte jag hem. Styrde upp mig aningens innan jag drog till Högsbo och kalasade och nu sitter jag här. Har just sett klart kvällens avsnitt av Sex and the city och ska nu sova. Imorgon är jag ledig och kan sova hur länge jag vill. Det är en lyx få förunnad och jag ska bannemej njuta av den så fort jag bara kan.

God natt!



Kommentarer
Postat av: Hammarin

Åh, varm säng. Jag vaknar varje morgon av att jag fryser typ. Jag kan inte stänga mitt fönster för snickaren som byggde huset är dum i huvudet

2009-02-20 @ 08:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0