Bland dammråttor och glaskross

Dropp, dropp, dropp. Så låter det från avloppet i mitt badrum, och har låtit sedan igår fm. Jag har skruvat av locket och ställt en hink under och låter vattnet rinna ner i den. Men det är stopp. Sånt J-LA stopp och inget jag gör verkar hjälpa. Vet att jag bara borde ringa hit nån lämplig fastighetsskötare som kan fixa det åt mig på ett kick men dels måste jag då ha hunnit städa undan. INGEN får komma hit till mitt personliga Sodom, inte ens en person som jobbar med avlopp. Då är det illa. Men dels för att jag VILL kunna fixa såna här grejer själv. Det slog mig för ett tag sen att jag knappt ens skulle veta hur jag byter en propp, om det skulle bli aktuellt. Det är INTE ok. Varför fick man inte lära sig såna här göromål på hemkunskapen. Det hade i alla fall jag haft större nytta av än av att veta hur man bakar pannkakor eller rårakor. Kan man ju ändå läsa om i en kokbok menar jag.

För övrigt är jag sedan SVT-dokumentären med Olle "Världens räddaste man" Ljungström åter inne i en just-nämnda-manperiod. Det var tio år sen sist men shit, han är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0