Var det bra så?

Jag har sålt så sjukt mycket kaffe och bullar och kakor och Havets Wallenbergare och Herman Hajen-hamburgare och läsk och godis och et cetera et cetera in i absurdum den här helgen så jag är helt slut nu. Vill bara sova men är fortfarande alldeles för uppe i varv för att känna att det är lönt att försöka mig på det.

I somras roade jag mig tillsammans med Anna med att agera överlägset mot människor och utnämna dem till puckon vid minsta lilla miss som de gjorde. I stort sett varje dag fick vi ihop till en ganska rolig "pucko-historia", många av dem med jobbiga och vrånga telefonföräljaroffer i huvudrollen. Men however...

"Dagens pucko-historia" handlar om mig själv. Jag skulle servera en familj två hamburgertallrikar, men istället för att säga just det, att det är två Hajen Herman de ska få säger jag:

-Och då var det pannkakor här då ja.

-????

När jag sekunden därpå ska säga "Smaklig måltid" men istället säger "Tack för maten" måste ju den stackars familjen undrat vilken planet jag kommer ifrån. "Fröken Noll-koll" borde blivit mitt epitet hos dem om inte annat.

Idag hade jag "glass-passet" (som är extremt glassigt eftersom det bara varar i fem timmar) och därför kunde jag hitta på någonting efter jobbet också. Jag och Johannes gav oss ut och fotade. Vi tog oss upp till Överåsberget och blickade ut över stadens alla ljus och testade olika kamerainställningar och fotoobjekt. Johannes hade införskaffat ett stativ och vissa foton blev faktiskt rätt bra med hjälp av det. Regnet som öste ner under en stor del av dagen gjorde att vi gyttjade ner både byxor och skor, men det var det värt. Och en spännande rundvandring fick jag också, vi spanade in alla husen på Prospect Hill. Vilket jäkla namn på en gata i Göteborg, hmpff.

Men men...nu ska jag nog ändå bege mig mot sängen så jag orkar upp om ca sju timmar igen. Avslutar med ett spöklikt träd.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, ååh, vad jag skrattade när jag läste "Tack för maten". Ja, jag skrattar faktiskt än. Kanske mest för att jag vet att det är nåt som jag skulle kunna göra. Eller gör. Mest hela tiden.

2009-03-09 @ 09:39:23
URL: http://bofink.blogg.se/
Postat av: Hammer

jag har delat ut post på prospect hill. märkligt ställe

2009-03-09 @ 13:55:26
Postat av: Odvin

"Herman" och "Hajen" - Jesus! vilka namn alltså..förstår att du gör en freudiansk felsägning och vill att det ska vara pannkakor istället :D

2009-03-10 @ 16:53:26
URL: http://generika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0