Såå länge sen..

Hade liksom glömt att jag hade en blogg. Kom på det nu när jag ska åka till Barcelona igen att det ju kan va kul att uppdatera folk om mina whereabouts.

Mycket mycket har hänt sen sist jag skrev. Foten fortfarande inte bra, kommer aldrig bli. Ytterligare ett år har gått på utbildningen. Dock är inte alla poäng för den här terminen avklarade. En C-uppsats släpar och en omtenta hägrar. Har visserligen inte fått betyget U än men ibland vet man bara...Inlett ett förhållande...som sen sprack. Trist. Återupptagit en gammal kär relation. Fint. Flytt/flykt till annat land. Imorgon. Peppar med Manu Chao och La oreja de Van Gogh för att komma i rätt stämning.
Snart ska det sägas hej då till vänner på kär gammal krog på andra lång. Ute är det regntungt i luften men det luktar gott. Inne sitter jag och njuter av en lugn stund med en kaffe i handen och bara min ensamhet som sällskap. I natt sover jag min sista natt i Majorna på mycket länge. Imorgon blir det Born och prinsessgatan. I övermorgon ska jag och R förhoppningsvis ligga på stranden och jag ska glömma allt som har med utbildning och stress att göra. För en lång, lång tid. Sen ska jag återse glömda platser och gamla Spanienvänner. Dricka god öl och tinto de verano på krogar och takterasser. Strosa längs La Rambla, Passeig de Grácia och Barceloneta. Heja på Spanien i VM. Fota. Uppdatera garderob. Läsa alla romaner jag försummat. Kort sagt. Leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0